• Povećaj tekst
  • Smanji tekst
  • Negativni kontrast
  • Sivi tonovi
  • Čitljiv font
  • Reset

16/02/2016

Održan "Dan otvorenih vrata" u Hrvatskoj komori arhitekata

Dan otvorenih vrata Komore izazvao je veliko zanimanje članova, pa čak i onih koji to nisu.

Odaziv je bio više od očekivanog tako da će Dan otvorenih vrata postati čest tradicionalan događaj u kalendaru zbivanja Komore, gdje će članovi moći saznati tekuće informacije o svojim pravima i obvezama.

Najviše pitanja postavljano je o upisima u dodatne imenike i evidencije koje Komora mora po zakonu voditi, a koji predstavljaju bitnu novinu u odnosu na članove Komore, a i sam rad Tajništva.

Do sada je vođe samo jedan imenik i to Imenik ovlaštenih arhitekata koji je unutar sebe imao četiri stručna smjera (ovlašteni arhitekti, ovlašteni arhitekti urbanisti, ovlašteni arhitekti unutarnje arhitekture i ovlašteni krajobrazni arhitekti) HKA sukladno Zakonu vodi sljedeće imenike:

 – Imenik ovlaštenih arhitekata (u koji se upisuju i ovlašteni krajobrazni arhitekti),

 – Imenik ovlaštenih arhitekata urbanista,

 – Imenik ovlaštenih voditelja građenja arhitektonske struke (u koji se upisuju i ovlašteni voditelji građenja krajobrazne struke),

 – Imenik ovlaštenih voditelja radova arhitektonske struke (u koji se upisuju i ovlašteni voditelji radova krajobrazne struke),

 – Imenik stranih ovlaštenih osoba koje su njezini članovi.

Napominjemo da se upisom u Imenik ovlaštenih voditelja građenja automatski stječe pravo obavljanja poslova ovlaštenih voditelja radova.

Upisi u imenike obavljaju se sukladno zadaćama struke kojima se članovi HKA-a žele baviti, a koje su utvrđene u člancima 48. – 54. Statuta, koje Vam dostavljamo u privitku. Dakle, kao ovlaštenik, moći ćete se baviti samo onim zadaćama struke za koje ste upisani u odgovarajući imenik, a za upis u svaki imenik Komora izdaje posebno rješenje i pečat. 

Pravo je svih Vas, sadašnjih članova HKA-a, koji ste bili upisani u Imenik ovlaštenih arhitekata, da se temeljem svojih stečenih prava upišete u više imenika ukoliko najkasnije do 25. travnja 2016. godine podnesete takav zahtjev HKA-u. Radi lakšeg razumijevanja ovog složenog postupka tj. kako biste bolje razumjeli svoja prava i mogućnosti upisa u više imenika nastavno Vam u privitku, u obliku tabličnog prikaza, dostavljamo opise mogućnosti Vaših prava i potrebnih postupaka.

Ističemo da je članarina HKA-a samo jedna, ona se plaća u godišnjem iznosu podijeljenom na dvije rate, a njezina visina ovisi o tome u koliko ste imenika upisani. Za upis u jedan (bilo koji) imenik ona je 1.800,00 kn, za upis u dva (bilo koja) imenika je 2.300,00 kn, a za upis u tri imenika članarina je 2.800,00 kn. U ovim iznosima sadržan je i iznos naknade za profesionalno osiguranje, sukladno Zakonu. Upućujemo Vas da članstvo u HKA-u temeljem Zakona može biti ili aktivno ili u statusu mirovanja, tj. ne možete imati aktivan status u jednom imeniku, a u drugom biti u statusu mirovanja.

Nadamo se da Vam je postupak upisa u imenike sada jasniji te Vas pozivamo da se, ukoliko želite iskoristiti svoja stečena prava, javite zahtjevom u HKA najkasnije do 25. travnja 2016. godine (obrasci zahtjeva su u privitku). U više imenika moći ćete se upisati samo ako ste podmirili sva svoja dugovanja za članarinu, uključivo i članarinu za 2015. godinu.

Potrebni obrasci kao i svi navedeni akti nalaze se i na mrežnoj stranici Komore u rubrici Obrasci. Za sve upite slobodno se obratite Tajništvu HKA-a usmenim ili pisanim putem.